gambr

DuA iNsAn

Ahad, 11 Julai 2010

perlu jaga soal perasaan or hati






1st pa itu perasaan????
bagi aku perasaan menggambarkan jiwa yg lahir ari seseorang itu sendiri
contohnya dalam diri kita sendiri iaitu gembira, sedih, marah, murung, ketawa dan sebagainya...
bagi aku semua ini penting pada diri aku sendiri...
jika tidak ada perasaan pada diri ini,
maka dy bukanlah seorang manusia yg waras...
ini bagi pendapat aku la k...
jika terdapat orang seperti ini a aku mintak maaf la ye...
kekadang perasaan ini kita juga tidak dapat menduga kerana ia hadir dalam beberapa minit atau beberapa jam ia akan bertukar mood seseorang itu..
contohnya disini ialah apa bila kitya mendapat alaun yang banyak kita amat gembira tetapi tiba-tiba dapat 1 panggilan bahawa orang yg kita sayang sudah kembali mengadap ilahi...
ini lah menunjukakan bahawa perassaan amat penting dan bila-bila sahaja akan bertukar dengan hanyak beberapa minit....
bagaimana pula dgn hati?????
hati merupakan keputusan yang dibuat oleh sesorang itu sendiri..
adakalanya apa jua keputusan yg dibuat perlulah berdasarkan hati...
kerana adakalanya betul keputusan yang dibuat oleh kita...
bagi aku sukar aku menerima kata putus dri org lain aku lebih percaya pada keputusan hati aku sendiri...
kerana jika aku mengikut keputusan or pendapat org lain mane tahu semua itu tidak benar aku
akan rasa menyesal kerana tidak tidak bt keputusan berdasarkan hati aku...
apa-apa pun bagi aku perasaan dan hati sering memerlukan
kerana dari hati lah kita membuat segala keputusan dan dari keputusaan itulah tmbulnya soal perasaan...
sekian....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan