gambr

DuA iNsAn

Selasa, 3 Mei 2011

tkut dengan keadaan dunia sekarang

Ya Allah kepada mu aku memohon agar membuka hati insan2 yang mempunyai sifat2 dendam...
aku sebagai umat mu hanya mampu berdoa semoga umat2mu mempunyai sifat belas kasihan...
hari ini...
aku dikejutkan dengan berita yang agak menyayat hati..
mak aku blik terus memberi amaran kepadaku...
jika hati dah mempunyai seseorang perlulah bagi tahu ibu bapa...
ini kerana ibu bapa kenal siapa aku kwn...
but aku dah bg tahu lebih awal kepada mak aku...
kemudian mak aku menasihati aku supaya setia pada seorang laki sahaja..
jgn kita berpasangan bnyk...
mak aku juga memberi nasihat kepada ku supaya jgn sesekali permainkan perasaan org...
mak aku tkut dengan kejadian hari ini...
ape tak nya anak kwn mak mati kerana dibunuh oleh teman lelakinya sendri..
kerana beliau menolak lamaran lelaki tersebut...

aku pelik la knape kalau perempuan tinggal lelaki je mesti ada kes2 mcm ni...
tpi kenape klau perempuan ditinggalkan oleh lelaki..
jrg aku dgr perempuan nk buat semua 2....
knpe lelaki x pkir ye....
1 lagi aku nk tya knape jantan yg dah ada keluarga masih x hargai istri dan anak2 yg ada...
npe perlu gatal dgn perempuan lain...
hey fikir la...
kes anak kwn mak aku ni seperti yg dinyatakan di atas...
mungkin seperempuan menolak lamaran dy kerana pikir sal lelaki 2 dah ada keluarga...
tpi si lelaki ni x penh fhm...
malah mempunyai sifat dendam dan sanggup membunuh...
hai....manusia2...
mne pegi agamamu2...
memalukan umat islam sahaja...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan