gambr

DuA iNsAn

Sabtu, 13 Februari 2010

perjalanan aku pada hari ini...

pagi...
aku bgun pkul 7.30 pg itupon dikejeutkan oleh mama aku.
pas bgun aku trus g cucikan cdar katil aku yg telah berkurun lame di katil ku itu..
tpi x da la lme sgt kan bru sebulan lebih jew..hik3..
pas 2 g mask2 untuk srapan pg...bkk je peti ais aaku nmpk 1 batang jagung..
so terpikir bt cucuq jagung sedp ni..dah lme x mkn. so aku bt la....
dah siap mask huh aku memang berkenan cucuq jgung nk2 plak pans2 yum3...
pas 2kan aku tya mak aku...
"mak ari ni ada kenduri x?'' mak aku jwb..."ada"
pas 2 aku blas "akak nk ikut blh x" mak aku memblas"aik knpew x blh pulak...tpi knpew akak tetibe nk ikut mak g kenduri???slalu mak ajak x nh nk ikut.." aku membalas "akak teringin la nk makn kenduri...(sambil tersenyum) mak aku memblas"klu nk ikut jap g kul 10.30pg siap k" aku pon tersenyum lebar....
pas 2 tme ontheway nk g kenduri 2 ngah best borak2 dgn mak aku tengok2 polis bt sekatan jaln rya huh cuak gle mka aku hahaha...2 la akibat x pakai tali pinggang...
nsib baik sempat hahaha...
klu x x pasl2 buang duit...
sesampainya aku kt umah kenduri 2 aku pon bersalam salaman dgn org2 kt ci2...
agak kekok la coz aku dah lme x g kenduri yg sebegini...
malu pon ada....
apew yg malunya coz semua org terkjt coz dyorg x thu mak aku mempunyai anak yg dah besr..dyorg kte x penh nmpk aku...
huh aku rse malu gle...memg aku sedar aku ni klu bab knduri ni agak malu sikit nk g..lg 1 sebbnya terlalu ramai...tpi klu dipikir2 kan blik mne ada kenduri yg orgnya x ramaikan??? btol x???pas 2 mak aku mula berborak..aku hnya mampu dgr n tersenyum jew la...pas 2 mak aku mula kenalkan aku saudara2 yg aku x nh kenal.. hati aku mula terdetik.."klu la suatu hari nanti mak aku x da aku mesti dah x knl sapew2 kan???" mak aku pon berpesan.."masa knduri la kita dapt kenl saudara mara n merapatkan hubungan" aku mula terpikir dgn kte2 mak aku tdi...
tept kul 12.30 tuan rumah memanggil untuk menjamu selera...
tgah2 aku menjamu selera ada seorg makcik menegur mak aku...
mak aku mula berborak pas 2 mak cik tya bla au nk kwen ..
dalam hati aku berkata"pada usia aku ini perlu kew untuk pk ke alam perkhwinan??"
ramai mula menanyakan mak aku bla pulak mak aku nk bt knduri kwen??
mak aku dgn selmba mnjwb" ada rezeki insyaAllah akan menjemput.. "
sesudah aku smpai dirumah ku aku trus menuju ke blikku n mula melbuhkn bdan ke atas tilam yg empuk..dan jemari aku trus mendail no my cyg...hik3...dan mncerikan suasana kndri itu tdi...
pas 2 pkul 2.30 ptg aku bersiap2 nk g alorstaq...aku kuar coz nk jumpe shbt baik aku"nurain" tp2 kli aku blik kg jew mesti jumpe dy...pas 2 aku g jalan2 dgn dy...
pas 2 kul 6.30ptg aku smpai umh...
pas 2 aku mandi n kemaskan bilik ...
ngah kemaskan bilik aku teringt farmville yg aku tanam semalm..
aku bkk je huh hati aku kecewa coz pokok yg aku tanam semalm dah mati hik2..bencinya...
pas 2 ttbe jew aku blh tertido hik3...
sedr2 dah kul 11 tu pon coz my cyg col klu x aku x sedr..
pas 2 aku tringt nk post cerita bru...ye la dah lme aku x post dlm blog aku ni hik3...klu dh blik kg aku giat skit la coz wreless laju huhu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan